Sekretarijat za finansije i budžet
Sekretar: Mr.Arian Murati ecc.
Adresa: Bul. Skenderbeg bb
Tel/Fax: +382 30 412 141
E-mailfinance@ul-gov.me, arian.murati@ul-gov.me;
 

Sekretarijat za finansije i budžet vrši poslove koji se odnose na:

  • pripremanje, planiranje i izradu Nacrta budžeta opštine; pripremu izvještaja o realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu i predlaganje smjernica na osnovu kojih se planiraju prihodi i izdaci za narednu godinu, koje utvrđuje Predsjednik opštine; izradu stručnog uputstva o ciljevima i smjernicama potrošačkih jedinica radi pripremanja budžeta: propisivanje bližeg sadržaja i forme zahtjeva za dodjelu budžetskih sredstava; izradu Nacrta odluka o privremenom finansiranju; praćenje korišćenja odobrenih sredstava potrošačkih jedinica, dostavljanje praćenje resornom ministarstvu o prihodima i izdacima i budžetskom zaduženju; pripremu izvještaja za Skupštinu Opštine o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve; davanje predloga za donošenje odluke o ulaganjima u skladu sa utvrđenom investicionom politikom; vršenje poslova oko zaduživanja opštine izdavanjem hartija od vrijednosti ili uzimanjem zajmova; pripremu odluke o uvođenju samodoprinosa (opštinskog i mjesnog); učestvovanje u identifikaciji i procjeni opštinske imovine u postupcima privatizacije javnih preduzeća koje osniva opština;
  • upravljanje konsolidovanim računom trezora, kao i podračunima i drugim računima i vođenje evidencije o postojećem dugu opštine; pripremu Završnog računa budžeta opštine; odobravanje otvaranja podračuna i bliže određivanje načina korišćenja ovih računa; vođenje glavne knjige trezora i pomoćne knjige; obavljanje finansijskog planiranja i upravljanje gotovinskim sredstvima; vršenje kontrole izdataka i izvršavanje budžeta; vršenje obračuna i isplaćivanje zarada i naknada lokalnih službenika i namještenika organa i javnih službi, kao potrošačkih jedinica; upravljanje dugom i analizu zaduženosti; budžetsko računovodstvo i izvještavanje; upravljanje finansijskim informacionim sistemom;
  • pripremu propisa kojima se utvrđuju lokalni javni prihodi (porezi, prirezi i takse) i analizu efekata primjene tih propisa u cilju predlaganja odgovarajuće fiskalne politike; pripremu stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa iz njegove nadležnosti; pripremu autentičnih tumačenja opštinskih propisa u ovoj oblasti; ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama povodom pitanja iz nadležnosti organa;
  • vrši poslove uprave koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu lokalnih javnih prihoda (poreza, prireza i takse) i to: poreza na nepokretnosti, prireza poreza na dohodak fizičkih lica i lokalne komunalne takse;
  • pripremu plana javnih nabavki i drugih aktivnosti koji proizilaze iz zakona i podzakonskih akata u vezi javnih nabavki;
  • vršenje poslova interne kontrole i rada trezora;
  • vođenje upravnog postupka iz okvira svojih nadležnosti;
  • donosi rješenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima (nivo obaveze za obveznike plaćanja poreza);
  • utvrđuje tržišnu vrijednost nekretnina za potrebe oporezivanja;
  • analizira stepen i efekte ostvarenih prihoda u cilju definisanja odgovarajuće fiskalne politike;
  • vodi registar poreskih obveznika i redovno usaglašava stanje registra sa registrom nepokretnosti koji vodi državni organ za nekretnine;
  • propisuje oblik i sadržaj poreske prijave; preduzima mjere lokalnih javnih prihoda;
  • priprema i ažurira obrasce i izvještaje koje inspektori treba da koriste,
  • donosi rješenja o preduzimanju mjera inspekcijskog nadzora u skladu sa zakonom;
  • priprema periodične izvještaje i informacije o stepenu realizacije lokalnih javnih prihoda;
  • obezbjeđuje tačno i ažurno vođenje evidencije svih naplaćenih lokalnih javnih prihoda;
  • vrši kvalitativne i kvantitativne analize i daje uputstva za efikasniju naplatu poreza, uvodi i sprovodi politiku i procedure na naplatu sopstvenih prihoda;
  • kontroliše naplatu prihoda opštine i pruža potrebne informacije i podršku poreskim obveznicima (fizička i pravna lica);
  • prikuplja i pregleda finansijska dokumenta i druge podatke dostavljene od strane pravnih i fizičkih lica, banaka i drugih finansijskih institucija kako bi se obezbijedilo vršenje kontrole obračuna i plaćanja poreza;
  • ostvaruje saradnju i razmjenu informacija sa Direkcijom javnih prihoda, Ministarstvom finansija i Državnim trezorom, kao i sa ostalim državnim institucijama na polju izrade nacrta i primjene poreskih zakona i propisa;
  • učestvuje u uspostavljanju i održavanju odnosa sa medijima i ostalim zainteresovanim stranama vezano za sva pitanja koja se odnose na opštinske poreze kako bi se na vrijeme obavjestila šira javnost o uvođenju novog opštinskog poreza, procedure, programa ili politike od strane opštinskog organa nadležnog za poreze;
  • pripremu informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu ,Predsjednika opštine i Glavnog administratora;
  • priprema odgovore na odbornička pitanja upućenih Sekretarijatu i na odbornička pitanja iz nadležnosti Sekretarijata upućenih Predsjedniku Opštine;
  • evidenciju podataka o zbirkama ličnih podataka,kao i zaštitu istih;
  • vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga Sekretarijata, koji su utvrđeni Zakonom o slobodnom pristupu informacijama.

Vrši i druge poslove iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti.