Sekretar: Minir Karamanaga
Adresa: Bul. Skenderbeg bb
Tel/Fax: +382 30 412 956
E-mail: minir.karamanaga@ul-gov.me

Sekretarijat za investicije vrši poslove uprave koji se odnose na:

  • obezbjeđivanje uslova za uređivanje, korišćenje, unaprjeđivanje i zaštitu građevinskog zemljišta;
  • učešće u pripremanju srednjeročnog i jednogodišnjeg programa izgradnje, uređivanja, korišćenja i zaštite prostora;
  • pripremu građevinskog zemljišta za izgradnju i rekonstrukciju svih vrsta objekata i komunalno opremanje građevinskog zemljišta (putevi-ulice u naselju, uključujući pješačke prolaze, trgove i javna parkirališta, objekte javne rasvjete; zelene površine u naselju; parkove - pješačke staze, travnjake, terene dječijih igrališta, javnih gradskih objekata; komunalne objekte i instalacije do priključka na urbanističku parcelu i dr.);
  • vršenje pravnih, finansijskih, tehničko-administrativnih i drugih stručnih poslova za realizaciju programa i praćenje njihove realizacije;
  • usklađivanje programa uređivanja građevinskog zemljišta sa planovima razvoja pojedinih djelatnosti;
  • preduzimanje mjera zaštite spomenika kulture i zaštite objekata prirode koji bi mogli biti ugroženi radovima na pripremi zemljišta;
  • rušenje postojećih objekata i uređaja i uklanjanje materijala, kao i premještanje postojećih podzemnih i nadzemnih instalacija;
  • izgradnju, rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje putevima u zahvatu područja posebne namjene;
  • praćenje radova na izgradnji, rekonstrukciji, redovnom i investicionom održavanju puteva od lokalnog značaja; pripremanje finansijske dokumentacije i praćenje utroška finansijskih sredstava; organizovanje stručne kontrole kvaliteta izvedenih radova; pokretanje postupka za rješavanje imovinsko pravnih poslova, dostavljanje prijave za građenje, prijem i predaju na upotrebu izgrađenih puteva;
  • praćenje i kontrola realizacije kapitalnih investicija; izrada periodičnih i konačnih izvještaja o realizaciji investicija uz praćenje utroška finansijskih sredstava i dostava istih Kabinetu predsjednika opštine; vođenje evidencija o investicijama;
  • vođenje poslova na realizaciji investicija opštine kada one nijesu posebnim aktom prenijete nekom drugom pravnom subjektu u nadležnost;
  • objedinjavanje i uspostavljanje baze podataka o investicijama od opštinskog značaja (bez obzira ko ih realizuje) i sačinjavanje informativnih materijala u ovoj oblasti;
  • obračun naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta; stara se o naplati naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta, ustanovljavanju i aktiviranju hipoteke i drugih sredstava obezbjeđenja po ovom osnovu;
  • utvrđivanje naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta za izgradnju ili rekonstrukciju objekata u nadležnosti opštine do okončanja započetih postupaka, pripremu rješenja o toj naknadi i staranje o njegovom izvršenju, iniciranje postupka eksproprijacije radi izgradnje objekata od interesa za opštinu;
  • saradnju sa nadležnim sekretarijatom u pripremi predloga projekata iz nadležnosti organa koji se finansiraju iz međunarodnih fondova, i praćenje njihove realizacije;
  • pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa u ovoj oblasti;
  • izradu i reviziju tehničke dokumentacije, organizaciju, koordinaciju, građenje, odnosno stručni nadzor nad izgradnjom objekata od interesa za opštinu i tehnički prijem, rekonstrukciju i održavanje tih objekata;
  • izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i planskih akata u okviru djelokruga organa;
  • sprovođenje lokalnog strateškog plana, plana integriteta i drugih planova i programa opštine u okviru svog djelokruga;
  • praćenje i sprovođenje državnih planskih akata u okviru nadležnosti sekretarijata;
  • praćenje realizacije ugovora o javnim nabavkama iz svoje nadležnosti;                 
  • sprovođenje upravnog postupka za slobodan pristup informacijama i drugih upravnih postupaka u skladu sa zakonom;
  • rješavanje po inicijativama građana iz djelokruga sekretarijata;
  • pripremu i izradu izvještaja o radu i drugih informativnih i stručnih materijala za skupštinu, predsjednika opštine, organe državne uprave, medije i sl. iz svog djelokruga;
  • pripremu godišnjeg i drugih izvještaja za glavnog administratora o rješavanju upravnih stvari iz svoje nadležnosti, realizaciji plana integriteta i drugih izvještaja;
  • pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavu istih Službi predsjednika opštine na obradu i objavljivanje u medijima, na web sajtu i na društvenim mrežama;;
  • izradu uputstava i procedura za poslovne procese iz nadležnosti sekretarijata;

druge poslove iz svog djelokruga, u skladu sa zakonom i drugim propisima.